Bay of Islands - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Jan Broersma - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Jan Broersma - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Jan en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Waitangi

Na gisteren toch niet Auckland bezocht te hebben ivm het niet normaal kunnen parkeren van een camper van 7 meter 22 (ik hoor jullie nu denken: dat ligt aan de chauffeur, klopt hoor!), zijn we verder doorgereden naar het noorden (Bay of islands). Onderweg nog een bezienswaardigheid bekeken ('t hundertwassertoilet), we moesten toch nodig dus dat kwam mooi uit. Vandaag een bezoek gebracht aan Waitangi Treaty Grounds. Op deze plek hebben op 6 Februari 1840 de oorspronkelijke Maori's een verdrag ondertekend met de britse regering. Aldaar hebben we op een hele bijzondere manier kennis gemaakt met een paar Maori's. Dit betrof een voorstelling met het opsnuiven van de traditionele Nieuw-Zeelandse cultuur. Heel bijzonder om mee te maken, maar wel heel leuk. Op de terugweg naar onze camperplek nog snel even de Haruru waterval bezocht. Tevens daar nog een kleine wandeling gemaakt in een soort van jungle waar je vogelgeluiden hoort, die wij nog nooit van ons leven gehoord hebben. Dan merk je pas echt dat je in een heel andere wereld bent. De toiletpot van de camper vandaag ook voor het eerst geleegd (moet 1 keer in de drie dagen, lekker werkje hoor!). 30 Liter water bijvullen zodat we weer voorraad hebben. Morgen vertrekken we naar het noordelijkste puntje van het noordereiland (Cape Reinga). De Pacific en de Tasmanzee komen hier samen. Doordat deze hier samenkomen kan er een hele woeste zee ontstaan. Morgen is de weersverwachting beter (18 graden en zon), dat oogt al beter dan de vele regen die we vandaag gehad hebben. Iedereen alvast een goed weekend gewenst.

• 10 Oktober 2014 - 09:23

Rika:

Dag Jan en Ellen.
    Leuke verslag en leuke foto's!
    Alleen op de foto van de Maori's zie ik jou niet staan Jan, heb je je vermomd?
    groetjes van hier (ook van Erik)

• 10 Oktober 2014 - 21:46

Carine:

Hoi goed te horen dat de heenreis goed is verlopen. Jan je moet Ellen ook laten parkeren als het dan fout gaat heb jij het niet gedaan:), maar dat gaat goed , want vrouwen zijn daar beter in dan mannen.....
    Van de week hebben we hier nog grapjes gemaakt met Ellen over het legen van het reservoir van het toilet maar zo te horen gaat dat bij jullie zonder problemen.
    We wensen jullie ook een prettig week-end en veel reisplezier.
    groetjes uit Zuidlaren
    Geert en Carine

• 13 Oktober 2014 - 07:47

Gretha:

en, nog met een 4WD over het strand geraasd???

• 13 Oktober 2014 - 13:19

Arjanne:

geen zin de camper buiten de stad te parkeren en dan met openbaar vervoer? Al mooie maori tatoo's genomen?
    Arjanne

• 13 Oktober 2014 - 13:47

Debby:

Ziet er goed uit! Vette camper ook :). Ik moet wel zeggen dat ons pap bij mijn site iets fanatieker was met commentaar geven...