De eerste week zit er op! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jan Broersma - WaarBenJij.nu De eerste week zit er op! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jan Broersma - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er op!

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Oktober 2017 | Australië, Cairns

De eerste week zit er al weer op. Geen of slecht internet zorgt ervoor dat wij niet veel kunnen plaatsen op deze blog. Maandags vertrokken uit Zuidlaren om in Assen op de trein te stappen richting Schiphol. Met een uur vertraging richting Heathrow gegaan. Snel naar hotel en slapen want de volgende dag zou de reis richting Australië echt beginnen. Eerste halte Kuala Lumpur: Vanaf Heathrow met een Airbus 380 (2 verdiepingen) met heel veel beenruimte vertrokken we dan. Op de vleugel van zo'n Airbus hebben ze een camera geplaatst, terwijl je dus in het toestel zit kun je ook nog eens live de start en de landing meemaken. Echt fascinerend. 14 uur later zijn we dan in Kuala Lumpur. 3 uur wachten en dan gaan we in mist en regen de lucht in voor de volgende 8 uur. Het waren allemaal prima vluchten en we landen dan ook weer veilig in Melbourne. In Melbourne snel weer met de shuttle naar het hotel voor een goede nachtrust, want de volgende dag moeten we al weer vliegen richting Alice Springs (hoeveel vliegreizen kan een mens eigenlijk hebben?). Na een stevig ontbijt (Tis betaald, dus dat zullen ze weten ook) op naar Alice Springs. Na twee uur vliegen en nog eens 1,5 uur vooruit in de tijd te zijn gegaan, komen we aan in Alice Springs. Met een pendelbus richting camperverhuur bedrijf gegaan. Bus ingepakt en gaan met die banaan. Die banaan leidt ons naar de supermarkt. Snel wat boodschappen mee, want we gaan niemandsland binnenvallen. Dit luistert naar de naam Ayers Rock en ligt slechts 450 km verderop. Met harde wind, veel grassen, rode grond en bijzondere landschappen wordt het op een gegeven moment donker. Het laatste stuk zien we veel bliksems. Wij houden het echter droog tot we op de camping zijn. Het begint dan te regenen en dit gaat de hele nacht door. De volgende dag geen gereis, maar kunnen we het rustig aan doen. Op het programma staat een fikse wandeling bij de Kata Tjuta (Olga's) genaamd Valley of the Winds. Een gebied met rode rotsen en groene valleien. De wandeling was 7,4 km. Vervolgens zijn we richting Uluru gereden voor de sunset. Veel mensen die daar wachten op de zonsondergang, die dan een fantastische mooie rode gloed moet geven over Ayers Rock. Deze avond beperkte het zich tot een piepklein zonnetje en dus piepklein gloedje. Toch wel bijzonder om dit even mee te pakken nu we er toch zijn. De volgende dag staan we om 08.00 uur al weer startklaar om richting Kings Canyon te gaan. Onderweg hebben we kamelen gespot. Aangekomen aldaar hebben we eerst een campingplaats geregeld en daarna zijn we aan de Rim walk begonnen. Een 6 km lange wandeling (met een heel steil begin) over rotsachtig gesteente. Valt nog niet mee bij een temperatuur van 36 graden. Bovenop de kam hebben we mooie uitzichten. Onderweg wel goed uitkijken voor de reptielsoorten die je daar ziet (zijn ongevaarlijk, ...... hoop ik). Het laatste stuk nog flink doorgelopen ivm donkere luchten. Viel uiteindelijk mee, alleen in de nacht hadden we een storm (de camper bleef gelukkig wel op zijn plaats staan). Vandaag (maandag) is het tijd om onze eerste camper terug te brengen. We hebben al veel gereden en veel gezien (dingo's - Hagedis - Salamanders - verschillen soorten (kleuren) papegaaien - slangen (weliswaar dood). Alleen Skippy hebben we tot dusver nog niet in levende lijve gezien, maar dit gaat zeker komen. Op het moment van schrijven zitten we op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar Cairns. Vertrektijd van 17.45 is inmiddels 20.05 geworden (wel gratis eten en drinken dus nu). We gaan nu ook weer 0,5 uur vooruit in de tijd, dit betekent dat we rond middernacht in Cairns aankomen. Morgen halen we dan onze tweede camper van deze vakantie op en rijden we in 6 weken tijd richting Melbourne. Mochten we ergens (goed en bereikbaar) internet hebben, dan proberen we jullie een beetje op de hoogte te houden. Tot die tijd zeggen wij: See you mates!

• 09 Oktober 2017 - 16:55

Pieter:

Hoi Jan en Ellen,

Het klinkt fantastisch. Ik denk dat ik jullie maar even ga bezoeken komend wekend of zo. Jullie hebben al heel wat km's afgelegd.
    Afgelopen weekend was er een docu op tv over de vliegreis met de airbus van London naar Sidney. We hebben het vliegtuig en Heathrow dus even goed kunnen bekijken. Zag er prima uit.
    Nog veel plezier en ik zou er maar niet vanuit gaan dat die reptielen niet giftig zijn.

Groeten,
    Pieter

• 09 Oktober 2017 - 18:58

Marianna:

Een intensief begin van de vakantie met de vele reisuren, maar dan kan het echt beginnen. Jullie hebben al een goede start gemaakt. Fraaie foto's. veel plezier.

Marianna

• 09 Oktober 2017 - 23:00

Carine:

Goedenavond (tenminste hier in Zuidlaren)
    Leuk om te horen dat jullie eerste week vlotjes is verlopen. Zo te lezen al heel wat gezien en veel gereden.
    Maar om 8.00 uur opstaan in de vakantie vind ik wel vroeg hoor :)
    Geniet van jullie trip richting Melbourne (ook een beetje uitslapen) en natuurlijk hoop ik dat jullie nog vaker goed internet hebben zodat we een beetje mee kunnen genieten van jullie avontuur!

Groetjes, nog veel plezier en veilige km.

Geert en Carine

• 10 Oktober 2017 - 11:52

Jaap:

Ha Jan en Ellen,

Jazekers wat n mooie foto's. Vooral foto's van beesten die je hier niet hebt vind ik mooi. T is een lange reisweek geweest maar dan heb je ook wat, wij hebben ook eens in die airbus 380 gezeten als je ervoor staat begrijp je niet dat dat ding nog de lucht in kan gaan. Hopelijk hebben jullie de gelegenheid om bij internetbereik nog vele mooie foto's te plaatsen. En skippy komen jullie ook nog wel tegen als je rustig doet kan je die soms uit de hand eten geven. Nog veel plezier in jullie avontuur de komende 6 weken en tot de volgende app/mail.

gr Jaap en Anita

• 11 Oktober 2017 - 11:53

Pia Broersma:

Hoi Jan en Ellen

Wat heb ik genoten van jullie reisverslag.
    In gedachten reisde ik met jullie mee, maar nu kon ik lezen
    hoe het allemaal gegaan is, mooi hoor.
    En wat al weer veel gewandeld en geklommen (Jan, denk aan
    je hoogtevrees) Doe voorzichtig.
    Mooie foto's ook. Skippy al gezien?
    'Geniet van al het mooi's in Australie

groeten en liefs van Ma