Coromandel en eerder - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jan Broersma - WaarBenJij.nu Coromandel en eerder - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jan Broersma - WaarBenJij.nu

Coromandel en eerder

Door: Jan & Ellen

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na het vorige reisverslag hebben we inmiddels al weer enorm veel gereisd en enorm veel gezien. Als het Noordereiland (waar we nu zitten) minder mooi is als het zuidereiland, dan beloofd dit nog wat. We zijn echt op het verste plekje van deze aardbol geweest, genaamd cape Reinga. Op de foto kunnen jullie zien wat we zagen toen we de gordijntjes van onze camper open deden. Daarna hebben we een bezoekje gebracht aan de Ninety Miles Beach. Het woord zegt het al: Ninety miles alleen maar zee, strand en duinen soms van wel 150 meter hoog. Adembenemend blijft het toch die aantrekkingskracht van zee en strand (en de zon natuurlijk). Want we mogen op dit moment niet klagen met het aantal zonuren en temperaturen van boven de 20 graden. Na de Ninety Miles Beach door het Waipoua Forest gereden (Nieuw-Zeeland kent vele bossen die echt van ongekende schoonheid zijn) richting Auckland, waar we twee dagen zijn verbleven. We hebben Auckland verder te voet bekeken en alhier ook nog een bezoek gebracht aan de Skytower (the needle). In een lift binnen 15 seconden naar 220 meter hoogte en geen last krijgen van je hoofd of maag. De techniek staat voor niets tegenwoordig. Bovenin natuurlijk een fascinerend uitzicht over de skyline van Auckland. Na Auckland de Coromandel aangedaan. Dit is een soort van groot schiereiland waar je dus grotendeels langs de kustlijn rijdt en waar je echt na iedere bocht weer vol verwachting bent hoe het uitzicht nu weer is. Echt heel mooi en je bent geneigd om na iedere bocht weer foto's te gaan schieten. Vandaag uiteindelijk beland in Rotorua na eerder op de dag Cathedral Cove bij Kahei te hebben bezocht. Om deze cove te bezichtigen was uiteindelijk nog een wandelingetje van 1 1/2 uur nodig. Genoeg voor deze keer, we gaan nu eten. Tot het volgende verslag maar weer!

• 16 Oktober 2014 - 09:54

Gretha:

heel herkenbaar allemaal. Niet de skytower walk gedaan???? :-) Ik (ook) niet. Maar bovenop prachtig. En neem maar zoveel foto's als je wilt, je kan altijd later nog deleten dan nu wat missen

• 16 Oktober 2014 - 10:47

Jan:

Daar gaat het reisbloed van kriebelen. Wat een schitterende natuur en prachtige foto's. Zo mooi heb ik ze de afgelopen weken in Z-Italie niet kunnen schieten. En die enorme camper van jullie compenseert, lijkt me, ruim het ongemak van het vliegtuig. Ellen en Jan, nog heel veel reisplezier, verbluffende natuur en belevenissen gewenst!

• 16 Oktober 2014 - 10:52

Melchior:

Hoi jan en Ellen,

Dat strandje bedoelde ik Ellen geweldig te zien!

Groetjes uit Praag.

• 17 Oktober 2014 - 02:06

Jenny:

Wauw. Pas maar op straks nog verhuisplannen.
    Echt een mooie omgeving.

• 17 Oktober 2014 - 15:35

Perdokkio.:

Net Zuidlaren hè, maar dan anders zeg maar. Heel veel plezier de komende weken, ik ga nu
    2 en half week in Italië rondneuzen, Ciao!!

• 20 Oktober 2014 - 13:33

Arjanne:

prachtig, ga zo door!

• 21 Oktober 2014 - 14:10

Tanje:

Wat ziet dat er mooi uit op de foto's!
    Terwijl wij hier een regenachtige zuidlaardermarkt mee maken genieten jullie aan de andere kant van de wereld. Ik zag dat het weer bij jullie nog wel iets beter kan maar gelukkig vermaken jullie je goed op het noordereiland.

Groetjes van ons