Otago here we are - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jan Broersma - WaarBenJij.nu Otago here we are - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jan Broersma - WaarBenJij.nu

Otago here we are

Door: Jan & Ellen

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 November 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Deze week zijn we dus eerst naar de Milford Sound gegaan. Op foto's ziet dat er altijd prachtig uit, strakblauwe lucht met de Mitre Peak helemaal gespiegeld in het water. Onze werkelijkheid is anders; regen, laaghangende bewolking en een koude harde wind. Hierdoor zie je dan wel weer veel watervallen. We denken toch dat we de Mitre Peak zijn tegen gekomen. Omdat het weer hier zo slecht is zijn we naar het zuiden doorgereden, hopelijk is het daar beter. Dus toch maar geen Kepler track gedaan (wat een slecht excuus!). Onderweg kom je dan wel weer mooie plaatjes tegen. Ook langs de zuidkust hebben we veel regen en wind. We hebben nog nooit zo vaak regenkleding aan gehad en dat nog wel tijdens de vakantie, moet niet gekker worden. Aan de zuidkust zouden we misschien dolfijnen en walvissen kunnen zien. We hebben ondertussen 2 Hector dolfijnen gespot. In Bluff zijn we bij Stirling Point geweest, het wordt het einde van de wereld plek genoemd maar dat ligt in werkelijkheid een stuk verderop bij Slope Point. Vanuit Bluff zijn we een dag naar Steward Island gegaan. Volgens de boekjes kan deze overtocht wel eens wat ruw zijn. Inderdaad, kapitein Abel Tasman vindt het een leuk tochtje met zijn catamaran, de passagiers zetten zich met handen en voeten klem om niet uit hun stoel gelanceerd te worden, wat een golven! Er wordt nog omgeroepen dat koffie en thee verkrijgbaar zijn, hoe dan? Op Steward Island hebben we wat rond gewandeld en hebben we oa de Kakapapagaai gezien. De terugreis is rustig verlopen. Bij Waipapa Point hebben we 7 zeeleeuwen gezien en ook van dichtbij. Denk je dat je langs een steen loop, blijkt het een zeeleeuw te zijn, geweldig! Bij Slope Point zijn we dan echt op het meest zuidelijke puntje van NZ geweest. Daar maar ook op andere plekken langs de kust zie je bomen die door de wind naar 1 kant (windswept) zijn gegroeid. Bij Porpoise Bay hebben we onze eerste geeloog pinguin gezien. En we zijn 's avonds een levende Possum tegen gekomen. In NZ worden ze bestreden omdat ze de oorzaak zijn dat andere inheemse diersoorten verdwijnen. Ze zien er wel mooi uit. Wij hebben hem alleen met flitslicht verblind en verder laten leven. Bij Roaring Bay hebben we van veraf weer een paar geeloog pinguins gezien. We hopen ze in Otago van dichterbij te kunnen bewonderen. Vanaf Nugget Point heb je mooie vergezichten, daar kom je ook weer zeehonden en zeeleeuwen tegen, dat blijft toch bijzonder! We zijn nu inmiddels op het schiereiland Otago, hierover horen jullie de volgende keer meer.

• 16 November 2014 - 21:48

Martin Van Schoonhoven:

Hoi Jan en Ellen,

Volgens mij genieten jullie van een geweldige vakantie!
    Het weer zit blijkbaar niet echt mee, maar de mooie plaatjes vergoeden een hoop.
    Het is leuk een jullie verhalen te lezen!

Bij ons in zuidlaren gaat het goed. Het nederlands elftal heeft zojuist met 6-0 gewonnen van Letland.
    De inhaalrace is ingezet.

Lekker doorgaan met genieten......

Groet,
    martin

• 16 November 2014 - 21:48

Martin Van Schoonhoven:

Hoi Jan en Ellen,

Volgens mij genieten jullie van een geweldige vakantie!
    Het is leuk een jullie verhalen te lezen!

De inhaalrace is ingezet.

Lekker doorgaan met genieten......

Groet,
    martin

• 17 November 2014 - 00:53

Debby:

Nou, weer of geen weer, het ziet er wel weer super uit! En over het weer geen klagen! Geloof mij, het kan altijd kouder (refererend aan de noord oost kust van de us brrrrr). Hier ook alles goed. Ik ben nu terug in mijn Boston huis, heel gezellig!! Maar morgen vlieg ik weer richting Nl. Gelukkig maar een uurtje of 9 onderweg ;-). Groetjessss

• 17 November 2014 - 14:09

Jaap:

Ha Jan &Ellen,

Tsonge tsjonge,ben jullie reis aan t volgen .Ziet er fantastisch uit. Vooral de mooie dieren en natuur die je in NL niet ziet is natuurlijk prachtig en spreken mij wel aan.Zal ongetwijfeld nog wel wat foto's te zien krijgen.
    Ondertussen zal die bus zo'n beetje wel aan een 10000 mijls beurt toe zijn.
    En als je dolfijnen spot gewoon naar toe zwemmen schijnt geweldig te zijn. Wel effe opletten dat wanneer die zijn bek open doet en je ziet een hele rits scherpe tanden dan is t waarschijnlijk geen dolfijn.
    Hier in NL gaat t volgende week voor de 1ste keer s'nachts onder nul graden uitkomen dus t comite staat al weer paraat.
    Oh ja Anita houdt wel van pinguïns graag eentje voor haar meenemen maken we plaats voor.
    Geniet nog van de laatste weken.

Mazzzzzls

• 17 November 2014 - 19:50

Pia Broersma:

Hoi Jan & Ellen

Wat weer een boeiende reisverslag.
    Zijn jullie niet zeeziek geweest?

En wat mooie rechtopstaande bomen hebben ze daar.Komt de wind dan altijd van dezelfde kant?

Jan je hebt zondag echt wat gemist.Nederland-Letland 6-0, prachtige wedstrijd.

Ik heb je nog gemaild en ook nog gesms"t,maar ik heb het idee dat je het niet ontvangen hebt.

Geniet deze laatste week nog maar even met volle teugen.

Liefs,Ma

• 20 November 2014 - 07:52

Geert Perdok:

Is dit nou vakantie of survival? Hoe dan ook, weer prachtige foto's, geniet nog van jullie laatste week!

• 23 November 2014 - 21:54

Ellen K:

Wat een mooie verhalen en foto's! Zo te lezen echt een onvergetelijke reis. Geniet van jullie laatste dagen in NZ!

• 26 November 2014 - 07:23

Rika: